söndag 23 november 2008

Söndags kväll.

Jaha, då va den här helgen förbi. Det går så snabbt! Hörde just på nyheterna om att dom har gripit en man i Ystad .Han är misstänkt för alla bränder som varit där, men dom har inga bevis. Konstig men vissa nyheter går in genom ena örat och ut genom det andra. Men när man har kära släktingar där så blir det ju annorlunda! Hoppas att dom får fast honom!!!
Kvällens motion var inte den ljuvligaste... gud va kallt! Men det finns inget dåligt väder...

Det börjar närma sig jul och allt julstök! Köpte choklad kalender och datum ljus idag när vi var i affären. Min Kompis och jag har en härlig tradition. istället för ge julklappar till varandras barn så tar vi en eftermiddag och bakar pepparkakor och gör pepparkakshus. Det brukar vara kaos med 4 ungar, (i år 5st) kavlar, formar, plåtar mmm När vi har bakat färdigt och pepparkakshusen står klara så är vi mammor ganska matta. Så det är tur att det bara är jul en gång om året!

2 kommentarer:

tant t sa...

Precis just det du beskriver är jag sååååååååå inte bra på...jag får ju panik av allt kaos! MEN...i år ska jag jobba på att bli bättre...kan i alla fall börja med att baka med mina egna barn (fniss :) Stor kram!!!

sandrac sa...

Jag tycket att du är världens lugnaste med dina häliga barn!
Melle sa idag: ska inte vi baka lusse bullar till jul?!Jag kan inte laga bullar!!!! Dom blir så torra och tråkiga!!! Övertygade honom om att det är godare med knäck och ischoklad!!
Kramis