torsdag 5 mars 2009

Vill ha din åsikt!

Ni som känner mej vet att jag har svårt att vara tyst.... Förstå va jobbigt mitt liv är nu när jag inte kan prata så mycket!!!Är så hes att jag nog skulle vara helt tyst, men det går liksom inte;)

Melle Har varit hemma idag han hade ont i kroppen i morse, men nu är det ingen fara med honom. Tyvärr så har Malte varit ledsen och glansig på ögonen när han kom hem från dagis.

På tal om dagis så heter det inte dagis utan förskola. Jag berättade för Maltes fröknar att han kan säga dagis. Då fick jag höra att så fick man absolut inte säga! Det hade enhetschefen varit nog med att tala om!Man var tvungen att säga förskola! Det är ungefär lika löjligt som att man inte får säga negerboll, som dom har hetat i alla tider!?! Får man inte säga Finskapinnar heller?Vad tycker ni?

1 kommentar:

tant t sa...

Det är de vita som har gjort det till något fult att vara mörkhyad. Jag tycker att all denna försiktighet är så överdriven - klart att man ska kunna säga negerboll och finska pinnar...å att kalla en människa från Arabemiraterna för arab borde väl också vara helt rätt...!?
Hoppas barnen kryar på sig, kram!
PS. Alex är ledig från DAGIS idag :)