måndag 26 januari 2009

Ett steg...(däub)

Ett steg upp på min stege... Hade tid hos arbetsförmedlingens arbetspsykolog kl10. Kom faktiskt lite tidigt(ovanligt för att vara mej!) så jag gick in till infoteket. Där hittade jag en katalog med vuxen utbildningar. Jag slog upp den och det första jag såg var utbildningen Webbdesign som jag faktiskt hade ringt till innan jag åkte hemifrån Då kände jag att den här utbildningen ska jag nog gå. Det är inte någon mega utbildning, bara 100 gymnasie poäng man läser på distans. Om man läser 100% så gör man det på 5 veckor, men för mej räcker det med 50% på 10 veckor. Ska i alla fall söka... (har man redan 3årigt gymnasium så hamnar man längst ner på listan).
Väl hos af psykologen så gick det väl bra...? Han var trevlig och förstod min situation. Ska dit den 11 feb för att kolla om jag har diskalkyli (som dyslexsi fast med siffror). Dyslexi vilket jä...a ord för en som har skrivsvårigheter!!!!Får be Marko om hjälp varje gång!!!!

En mys fika med Pernilla(granne),kändes som det var länge sedan. Hinner inte därifrån så ringer lillebror och vill komma på fika. Han köper alltid med sej från kondis, gott men onyttigt!!!

Ringde klipptid till Melle, det behövde har verkligen!!! Problemet var bara att han tyckte det blev för kort. Så fort vi kom ut började tårarna rinna. Han var så förbannad!!!!
Jag ville åka och kolla skor, men han vägrade gå ur bilen med sitt "fula" hår! Han ville ha en mössa men vi hade ingen med oss, så tillslut fick jag knäppa bort min huva på jackan så han kunde ha den över huvudet. Väl i affären mjuknade han lite... Han skulle ha skor till gympan, men hittade ett par tuffa basket skor så det fick bli två par för honom och ett par till Malte.
Tygskor skulle tydligen bli jätte inne i sommar...kanske ni redan visste!?! Skopunkten ta tre betala för två!!!AS BRA!(kanon gullig tjej som hjälpte oss i sko djungeln!)

Ridning som vanligt på Måndagar!

Malte gick för första gången helt själv upp(däub som han säger) och ner i trappen, gissa om han var nöjd!?!

3 kommentarer:

tant t sa...

Verkligen svåra ord...jag väljer att inte ens skriva dem!! Jag är helt säker på att Melle blev jättefin i håret, men jag vet vad du brottas med nu ;) Viktor vägrar bli klippt hemma...trots att maken är proffs på maskinen...så det får bli frissan - 150 kr för "ingenting" :( Heja lilla Malte som börjar bli stor! Stor kram till alla...även till fisbror :)

Unknown sa...

Härligt att ni äntligen mår bra. Det räcker att vara hemma med EN sjukling... Ha det gott tills vi ses igen. Då är väl trappgrinden kanske borta, med den här farten som Malte har!

sandrac sa...

Tantt, vänta du bara det blir inte bättre med tiden!Jag diggade Alex val av kläder till kalaset:)
Kram på er!

Tina, så läng får vi inte vänta med att träffas!! Dom ska sitta kvar länge,så man vet var ungen är!!:))
Kram Sandra